Sunday, November 28, 2010

Tabiat makan korang macamane ea?

makan apa tu bang?

penah korang tengok muka korang masa tengah makan(Melantak)? elok tak? gelojoh tak? ape kata lepas ne cube makan depan cermin. lepas tu cube tepuk perut tanye soklan dekat hati. aku makan ape? elok ke aku makan ne? aku selalu habiskan tak makanan aku? aku basuh tak tangan time makan?

mesti banyak kan Q&A antara perut dengan hati tu. So kat sini aku nak share sikit la Tabiat makan dari segi agama. yesh agama! benda ni aku belajar dari Dato Dr Fadzilah Kamsah sendiri. dia yang cakap dekat aku tadi. nape tak percaya ? hehex.. ok2 yang tu aku tipu, aku bace dari artikel dia je.. ok aku kongsi sikit..

Orang yang makan sampai licin.
= Orang yang cermat, Tertib dan tidak boros.

Orang yang suka ambil banyak makanan tapi tak habis.
= Orang yang tamak, kurang teliti dan tidak berapa peka.

Orang yang suka makan Daging putih seperti ayam dll.
= Orang yang penyabar , tidak suka marah.

Orang yang suka makan Daging merah seperti daging,kambing dll.

= Orang yang panas baran, susah nak mengawal diri.

Gelojoh tak saya makan?

korang yang mana satu? pilih-pilih. takda langsong dlm senarai? Tipu dosa la. p/s: makan le secare berhemah, ikot cara nabi Muhammad kunyah 40 kali. jangan makan kenyang sangat nanti tertinggal pula Solat tu. hehex
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...