Monday, November 29, 2010

Jaga-jaga Matahari sudah ada pemilik!


aku ulang sekali lagi, Matahari sudah ada pemilik. bukannya lagu Matahari nyanyian Agnes Monica tu ye. tetapi matahari yang kita selalu nampak setiap pagi.

Perkara ini terjadi di Madrid, Sepanyol apabila seorang perempuan telah mendaftar nama untuk hak milik kekal bagi Matahari. ish.. ish.. tak logik dek akal betul orang sekarang.

bagaimana pula dia dapat menjadikan Matahari menjadi miliknya? ini semua kerana undang-undang yang tak masuk dek akal ciptaan manusia sendiri. di mana undang-undang tidak membenarkan mana-mana Negara mengaku menjadi pemilik alam semesta ini, tetapi tidak bagi individu yang mahu memiliki alam semesta ini. Mereka yang cipta tentu Gila.

lepas ne, maybe kes sama-saman di court akan berlaku. Lagi hebat dari kes Johan di baling gelas, atau kes Arel di tangkap basah. kerana apa? kerana kita guna Matahari 'dia'. pelik-pelik, dunia memang sekarang pelik. Dunia akhir zaman kita ini.

Lepas ne siapa pula pemilik planet, Langit, bintang-bintang? tapi satu saja. Walaupun undang-undang mengatakan Benda-benda di alam semesta milik mereka, tetapi sebagai Umat islam kita tahukan Alam semesta sememangnya milik DIA.

p/s: nak daftar angin milik aku la, Sekali orang sedut udara, RM 10 masuk poket.

berita ini diambil dari akhbar kosmo.

4 comments:

Mr. N said... [Reply to comment]

aku cadangkan ko amik isi borang untuk daftar hak milik kekal akal setiap manusia, tak pun hak milik kekal keamnan dunia, siapa bikin kecoh2 ko saman dia berbilion2... amacam?

kalau susah juga, daftar utk hak milik kekal bumi...semua yang buat jahat kena saman...hahahaha

kai azmier said... [Reply to comment]

itu da terlebih hebat plak nanty.. susah nak jaga.. =)

Miraluna Z said... [Reply to comment]
This comment has been removed by the author.
kai azmier said... [Reply to comment]

@MiraLuna >> boleh2.. pergi la ke mahkamah pelik dieorang tu.. haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...