Saturday, January 8, 2011

1 hari, 1 bayi dibuang!

tahukah korang stat pada tahun 2011 ini, 7 orang bayi yang tidak bersalah telah dibuang. oh! 1 hari,1 bayi telah hilang di dunia ini. astafirullahalzim!

Jangan anggap Bayi ini objek! bayi bukan lah objek untuk dibuang-buang seperti kita membuang sampah di jalan. Mereka sebenarnya adalah insan yang teramat mulia kerana tidak ada setitis dosa pun ke atas mereka.


Tidak kah rasa bersalah terhadap mereka ini, tergolek di jalanan seperti bangkai. kenapa tidak dieberi peluang untuk hidup? kenapa? mereka tidak pernah terlintas untuk lahir di dunia jika tidak kerana kita sendiri. mereka juga manusia seperti kita, tidak ada beza sedikit pun. kenapa kita diberi peluang untuk hidup tetapi tidak mereka?

bagi mereka yang suka 'membuang' sesuka hati ini, bertanggungjawab la sikit. kalau anak kucing atau arnab boleh dibela inikan pula anak sendiri.

kenapa 'mereka-mereka' ini membuang bayi?

Tidak mempunyai Duit?
Tidak mempunyai kerjaya yang memuaskan?
Tidak berpengalaman tentang hal menjaga budak?
Tidak cukup 'besar'?


jika ini alasan yang diberi, memang kai terus hentam dieorang. semua benda boleh dibelajar dan dicari. disebabkan mereka terlalu malas ini la sebab benda ini terjadi.

"setiap pengalaman boleh dicari dengan berani mengambil tindakan"

2 comments:

Miss Izah Mohamed said... [Reply to comment]

apa nak jadi dgn dunia skrg... :(

kai azmier said... [Reply to comment]

@MissIzah > itu la pasal.. dunia akhir zamn ni..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...