Tuesday, January 11, 2011

Kenapa Aku tak suka perkataan KALAU!

hari ini, kai nak cerita pasal perkatan KALAU ini. perasan tak kita ni selalu sebut perkataan ini tapi tak sedar? kenapa bagi kai perkataan kalau ini sangat tak berguna.

korang pernah dengar ayat-ayat tak best camni tak:


(1) "Kalau lah aku boleh terbang kan bagus?"
(2) "Kalau lah aku kaya sekarang ini kan? tentu.."
(3) "Kalau aku hensem, tentu ramai orang suka kan?
"


cuba kita fikir-fikir balik, tak ras kan perkataan Kalau ini sebenarnya ayat bagi orang putus asa. kai tahu sebenarnya ramai yang cakap perkataan kalau yang lain setiap saat + hari. kalau tak percaya, cuba korang test sendiri, setiap kali tercakap perkataan kalau terus kira. sampai habis hari tu, cuba check balik. mesti banyak punya. tak tipu la!

bagi mereka-mereka yang sukakan perkataan kalau ini, cuba ubah ayat korang balik, macamana nak berjaya kan kalau hidup kita ini masih dipengaruhi oleh ayat KALAU ini..

mungkin ada sesetengah orang tak sokong apa kai cakp dekat sini, tapi cuba la pikir balik.. nak berjaya, kita kena ubah cara kita. kalau tak sampai bila takkan berjaya dan sentiasa berkalau dan menyesal seumur hidup ni kan?

"hurm. Kalau la aku boleh berjaya.."

1 comments:

LiLohOnEy said... [Reply to comment]

ayah aku pun ckp mcm tu.

satu lg perkataan nasib baik.

sama jek situasinya T___T

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...