Saturday, January 1, 2011

Mereka Haiwan bukan binatang!

tajuk yang agak mengelirukan ye.. maksud kai 'mereka' itu adalah kucing. oh! mereka sangat comel dan disukai oleh nabi-nabi kita semua. tapi kai pelik kenapa ada sesetengah perempuan yang sangat takut kucing ini. eh! ini kucing bukan harimau la!

mari kai bagi info sikit pasal haiwan yang comel ini. mereka ini berbadan kecil selalunya dari 2 - 7 kg. mereka dapat hidup dalam 15 ke 20 tahun. telah tertulis di guiness world record yang kucing tertua berumur 36 tahun. wah! pangkat otai ne. kucing sebenarnya karnivora, tetapi sesetengah manusia suka bagi mereka makan nasi, sayur, roti dan sebagainya. kadang-kadang mereka tidak suka menyentuh makanan lain selain Ikan! yummy bagi mereka..

apa yang kai nak cerita di sini bukan sejarah keturun kucing, ataupun kisah-kisah seram dari kucing hitam. tetapi penyiksaan terhadap mereka. ada sesetengah mereka menganggap mereka ini sebagai objek. untuk dipijak-pijak, di hentam bagai. oh! tidak rasa berdosa kah anda? gambar ini kai dapat dari salah sebuah forum Malaysia Infomaya.net. penyiksaan terhadap haiwan ini sangat memilukan. sunguh jahanam mereka yang buat ini!

amaran! bagi ibu-ibu yang mengandung dan bagi mereka yang mudah loya/anti-keganasan tolong jangan tengok lama-lama!


pernah tengok? ya video pasal kekejaman ini penah tesebar luas di Facebook satu ketika dulu. takda langsung berperikemanusiaan orang yang buat begini.


3 comments:

~ch@wi~ said... [Reply to comment]

org yg buat mmg celaka la. aku mmg xleh tgk org2 cmni, kalau dia buat dpn2 aku cnfm aku sepak terajang dia..kesian oo kat kucing yg x brsalah ni. rasa nak nangis pon ade..huhuhu

10jarijemari said... [Reply to comment]

cuba lah mereka itu macam kucing..ya ku pijak2 sampai lumat..kijam sungguh mereka...~

kai azmier said... [Reply to comment]

@chawi > tu lah.. kesian gile kucing tuh sampai kene buat camtuh.. langsong takde rasa besalah..

@!0jarijemari > tuh la.. orang mcmni biar tuhan je seksa.. biar rasa azab di neraka..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...