Thursday, December 9, 2010

Buta La Sangat kan!


ala ini yang kai tak suka ne. sapa menipu? sapa tertipu? sungguh jahil orang yang menipu ne..

takda la hari tu Kai sedang lepak di mamak dekat Taman Melati.. agak ramai la juga orang kan maklum la orang cuti.. sedang lepak2 tu datang la 2 orang peminta sedekah.. err.. sebenarnya 1,tp dipimpin oleh sorang lagi kawan atau isteri (kai tak pasti) kat belakang. Kesian punya pasal Kai bagi la singgit. ok la tu Kai pun tak banyak sgt duit macam korang.

Kai bagi pun sebab nampak orang tu macam buta + kesian.. lagipun muka dia macam sedih semacam je kan.. ok Kai tengok la dieorang pusing satu meja ke meja lain.. agak penat la sebab Kai tengok dari luar sampai ke dalam kedai mamak diorang 'tawaf'.. mane tak penat.. kedai mamak kat situ da la besar dan jauh, orang pula masa tu tgh penuh gila. fuh!

Kai tengok jek la kan? nak tolong rasa kurang keyakinan diri(sebenarnya malas). ok masa ne kai langsung tak aspect apa2.. Lepas tu dieorang pergi kedai sebelah pula.

ok lepas tu kai balek la umah. sampai ja kat umah lepak la kat tepi balkoni kn. perhatian umah kai tingkat 17 ye. ne kire Allah nak tunjuk dekat kai la ne.. Kai nampak Orang buta tadi.. yang buat kai pelik.. orang buta tadi siap jalan relaks jek.. Da la tak jalan guna tongkat pastu buleh pula melawak dengan kawan die yg lain..

Uish! sia-sia betol kai bagi sedekah tadi.. tapi tak pe la memang rezeki kau le 'Orang buta' !

11 comments:

hans said... [Reply to comment]

sebab tu aku malas bagi

P/S : Blog Gua Kena Tegur Oleh Blogger

EmanCloud said... [Reply to comment]

hahah takpe2 niat baek je yg buta hati..

HAZWAN17 said... [Reply to comment]

biase la ade sindiket mintak sedekah ni
so berhati2

Hannan Al-Qudsey said... [Reply to comment]

tmn melati??? kedai mamak mane? hUnny stay sane.. oh.. kena tipu..mcm dlm drama tu.. HAHA
takpela kai.. dh bg..dh rezeki diala namanya tu..huhu :(

Fxysche Nas said... [Reply to comment]

cett
ta bole di percayai sungguh.
makin ramai je org gune tektik sebegitu skrg.
isk2..
*tetibe emosi pulop* hehe...

kai azmier said... [Reply to comment]

@hans >> standard la.. aq pon da mcm malaz bg lepas kena ne..

@EmanCloud >> tuh arr.. xpew larh da rezeki 'orang bute' tu kn..

@hunny >> really? kt d mamak.. taw?

@FxyscheNas >> tuh ler.. kena berjaga2.. kalo nmpk org cmtuh cube perhatikn elok2 dulu klo nk bg sedekah pun.. =)

hans said... [Reply to comment]

hahahaha
aku memang kalau ada orang 'buta' lepas tu ada orang celik yg pimpin aku takkan bagi punya
sindiket tu

P/S : Blog Gua Kena Tegur Oleh Blogger! Gua Cuak!

misz FaTiN said... [Reply to comment]

ni mst keja sindiket..
kita kesian kat die,, tp,, eee..geramnye..

kai azmier said... [Reply to comment]

@hans >> taw xpew.. mmg sindiket ler tuh.. kdg2 aq pelik sebab orang same jek dok pusing.. langsong xdew rase besalah..

@miszFatin >> a'ah.. sindiket ler ne.. lenkali jgn kesian kn.. =)

khaiyisah husna said... [Reply to comment]

ramai je org pandai sandiwara dalam dunia ni kai...


tp geram jugak org mcm ni, lain kali kalau org betul2 susah, mintak sedekah, org pun dah pndang lain kat die....=.="

kai azmier said... [Reply to comment]

@KhaiyisahHusna >> betul tu.. kai pelik. ada je orang buta leh buat kerja pegi kerja.. kenpa la dieorg terlampau 'rajin' pusing keliling meja kutip duet ne.. adeyh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...