Wednesday, December 8, 2010

Top 5 Kerja cepat Kaya




kerja untuk duit? perlu ke? important sangat ke duit ne? bagi Kai tak penting langsong! sumpah Kai tipu! sape taknak duit mesti penipu.. serious!

Kai cakap dalam dunia ne kalau duet takde nak goyang kaki pon tak leh. kenapa pula tak buleh? sebab kalau goyang lama-lama kaki tu akan menimbulkan rasa kebosanan dan korang akan terpikir nak buat sesuatu.. so nak keluar kena duet, nak makan kene duet lagi.. nak pergi tandas pon kene duet maaa..


Rompak Bank

-Kerja yang agak merbahaya dan dipandang hina, tapi memang korang akan kaya.. tapi di penjara!

Buka gerai makan

- Kerja yang selalu orang buat. tak kisah la jual burger atau goreng pisang. memang tak mustahil kalau kerja ni cepat kaya. kos untuk berbisnes sikit, tapi untung yang banyak. bergantung kepada skill la.

Jual Dadah / Ganja / Pil

- Kerja yang memang terus menerus akan kaya, tapi kalau silap padah korang akan mati dibunuh rakan kongsi sendiri atau mati dihukum gantung. berani ka?

Masuk MLM

- kerja yang rakyat malaysia akan buat kalau tepengaruh dengan rakan. selalunya selepas masuk walaupun tahu mereka ditipu mereka tetap akan buat kerja ne da menipu pula orang lain. Kerja ini menggunakan sistem piramid. yang atas kaya, yang bawah nganga.

Minta sedekah

- tak dinafikan kerja ini terlalu senang. cuma duduk bersila di tepi kaki lima dan tunggu duit jatuh dari langit.

bagi yang sihat walafiat, jangan buat. ada kaki, masuk lumba lari olimpik.. ada tangan, masuk sukan tinju. tak payah jadi pemalas.


kerja la elok-elok, rajin-rajin. cari rezeki halal lebih baik dari yang haram.

12 comments:

Syafiq Rosli said... [Reply to comment]

hoho..pilih2 mn satu ni

sri said... [Reply to comment]

heehe rompak bank mmg cepat tp brani mati.. XD

Enna Banana said... [Reply to comment]

no 2 paling terbaik! enna pun cadang nak buat camtuh >.<

khaiyisah husna said... [Reply to comment]

meh nak tambah....
pergi cari mane ade lombong emas..kaye jugak tue..hak3


btw, carilah rezeki yg halal.tu yg paling kaya utk kepuasan diri ^^

kai azmier said... [Reply to comment]

@syafiqRosli >> pilih2.. aq xdak dlm senarai..

@Sri >> betul2.. sape brani jek bleh buat..

@EnnaBanana >> yeah.. yg tu kai tgh buat sekarang.. cari rezeki halal la besh..

@KhaiyisahHusna >> ya ya.. yang tuh pon kaye tp penat sket..

zidEL zhafiz said... [Reply to comment]

rasenya dlm bnyk2 kat ats tuh..minta sedekah paling kaya kuwt..huehuehue~~~~

kai azmier said... [Reply to comment]

@zidel >> ye kaye, tapi pemalas.. hahax! ari2 kene buat muke xmalu mintak kt org duet.. =)

haszuraidah ishak said... [Reply to comment]

hehehe..kalau me yg buka gerai burger, me nanti yang bnyk makannyer..agagaga

Jom skodeng :Mengenai CPC, CPM, BE & ME Nuffnang

kai azmier said... [Reply to comment]

@HaszuraidahIshak >> takpew kalo bisnes sndri sndri yg bg abesh x kesah larh kn? hehex

ANATI SOKI said... [Reply to comment]

mlm tuh pe?
nice entry!

PEJUANG KESENIAN EXTREME said... [Reply to comment]

Minta sedekah macam best je..hehe

kai azmier said... [Reply to comment]

@anatiSoki >> thnx.. MLM ialah Multi Level Marketing!

@PejuangKesenian >> hahax. besh ke?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...