Thursday, December 16, 2010

Upacara 10 muharam yang sangat Pelik!

apakah ini? adakah mereka beragama islam? buat aku tertanya-tanya ja.. takda lagi rasanya dalam Al-quran tertulis upacara ini.. mazhab manakah mereka ikot ini? ini boleh mendatangkan Marah!

sila tengok gambar di bawah :

Upacara memukul dada dan menyiksa tubuh badan sempena 10 Muharram bagi menangisi kematian Saidina Husain adalah bertentangan dengan ajaran Islam kerana perbuatan seumpama ini dilarang oleh Rasulullah s.a.w dengan sabdanya yang bermaksud, ...

"Bukanlah daripada golongan kami, orang yang menampar-nampar pipi dan mencarik-carikkan baju dan memekik-mekik sepertimana yang dilakukan oleh orang-orang Jahiliah"

(Riwayat al-Bukhari dan Muslim) "


jangan terlalu 'pandai' sampai buat begini!

13 comments:

Nica said... [Reply to comment]

ini gila punya olang nih... huhuuhuhuuhuhu

Syiela O-lala said... [Reply to comment]

astaghfirullah hal azim. .
minta kita semua di kuatkan iman, dan dijauhkan dari segala kesesatan.

kai azmier said... [Reply to comment]

@Nica >> ya.. sangat bodoh mereka ni..

@syielaOlala >> amin.. harap2 kita dikuatkan iman..

Ummi Hanie said... [Reply to comment]

ini mcm puak syiah aje sbb memebesar2kan saidina husein...wallahua'lam..kena google carik info

Enna Banana said... [Reply to comment]

mereka mazhab apantah, mmg tak pernah diajar Rasulullah pun, kita hanya boleh melihat tak boleh meniru
tapikan kesian baby tuh!! pun terlibat gak
huaaa

My Bloggie ! said... [Reply to comment]

ishh ade ke bnd ni ?? seramnye. jauhkanlah

bunny_mushuk said... [Reply to comment]

eee ta sakit ka ? gila babun .

kai azmier said... [Reply to comment]

@Ummi >> maybe la.. kene cari info lebih lagi..

@EnnaBanana >> itu lah.. menangis kot baby tu.. =)

@MyBloggie >> ada kot.. mintak di jauhkan lah..

@bunnyMushuk >> ish.. saket la kalau da darah sampai mcm ne.. =(

10jarijemari said... [Reply to comment]

sakit tu..urrggh~

najihah sahami said... [Reply to comment]

fuhh..ada jugak macam ni ey...seram laaa.cian budak tu.

kai azmier said... [Reply to comment]

@10jarijemari >> uish! saket kot kalao smpai bedarah cmtuh..

@najhahSahami >> tu la.. budak2 pun dieorng sanggup buat macamtu..

asilah afandi said... [Reply to comment]

sgt sgttt takot tgk sume gmbr tu. ish. and btw, mmg xpena dgr sal nie thanks for the information okey.

kai azmier said... [Reply to comment]

@asilahAfandi >> same2.. ye kai pun baru dpt tahu.. ambil sebagai pengajaran dan mintak jgn tiru sudah.. =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...