Thursday, December 23, 2010

Kuman ada di mana-mana!

Katakan tidak !

tahukah korang kuman sentiasa ada berdekatan kita? kerja kuman ne sama saja dekat syaitan yang selalu men'follow' kita ke mana sahaja. oh! sangat bahaya! kita mungkin tidak perasan tapi kuman sentiasa ada.

tanpa kita sedari, komputer yang selalu kita guna selalunya ada 400 kali ganda kuman bakteria dari kuman daripada di mangkuk tandas. sangat melampau! Entry kai ini juga mungkin berbaur kuman! sila baca selepas membersih tangan, terima kasih. membasuh tangan budaya kita.

selain dari komputer, tempat2 seperti telefon bimbit juga tak kurang bahaya nya. kuman ini tetap ada walaupun kita tidak topup mereka seperti topup kredit panggilan. alangkah bagus kalau kuman ini boleh dijadikan topup. oh! bahagianya dunia ini..

bagi mereka-mereka yang suka bershopping sakan mereka mungkin juga pembawa dan menjadi rumah kepada kuman yang tak guna ini. troli yang kita usung itu mungkin tempat segala bapak kuman. jadi sebelum mengambil troli itu dinasihatkan membaca bismillah tiga kali, selawat 1 kali dan hembus sekuat hati. haha! basuh tangan sudah !


tora datang lagi dengan helikopter terbang! oh tidak.. ini bukan barangan dari tora atau tamiya. ini adalah rahsia turun temurun sejak hang li po dilahirkan lagi. pati membunuh kuman tanpa bilas atau orang putih panggil Sanitizer. segala bapak kuman akan mati dengan drastik. tak caya cuba guna? kalau tak silap kai sebelum masuk hospital mesti ada minah guard akan tahan dan berkata dengan garangnya "adik! basuh tangan dulu sebelum masuk okey?"

6 comments:

Josephine said... [Reply to comment]

Thanks for sharing the kuman post. :D))

kai azmier said... [Reply to comment]

@josephine >> ur welkam.. =)

No name said... [Reply to comment]

kuman kalu boleh nmpak mesti seram kn...

kai azmier said... [Reply to comment]

@lizzieYasmin >> a'ah mesti penuh jek kn? pastu merayap mcm semut atas kepala kita.. hehe

KNS said... [Reply to comment]

byk bnde tu kt hospital ne..
hmm..pas ni nk tapau bw balik umah la!
hue hue =D

kai azmier said... [Reply to comment]

@Lizie > tapau? nak buat apa? nak jadi peternak kuman yg berjaya ke?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...