Friday, December 17, 2010

Telefon bimbit paling Lasak di dunia

selamat hari-hari semua! Kai baru je dapat cerita pasal ne, sebab kes kai google nak cari telefon bimbit yang baru kan? tapi dapat yang ne.. kai nak share la dekat korang semua.

sebuah telefon bimbit telah dicipta, yang hebatnya tentang telefon ini telefon ini walaupun digelek sebuah kereta tetap tahan tanpa ada kerosakan apa. wah! telefon ini akan menjadi kesukaan ramai nanti.


LONDON - Pengeluar barangan pembinaan dan kejuruteraan, JCB, mencipta telefon bimbit paling lasak di dunia dikenali sebagai JCB Toughphone Sitemaster, lapor sebuah akhbar semalam.

Syarikat berkenaan mendakwa gajet itu tidak rosak walaupun ia direndam di dalam air selama lapan jam, tahan cuaca panas pada suhu 75 Celsius dan suhu beku -30 Celsius di bawah paras beku selain kalis gegaran dan tekanan melebihi satu tan.

Berbeza dengan telefon bimbit pintar iPhone keluaran Apple yang perlu dijaga rapi, ciri-ciri lasak JCB Toughphone amat sesuai bagi mereka yang bekerja di tapak bangunan atau ladang.elefon bimbit itu dilindungi kerangka plastik dan getah berwarna kuning cerah dan hitam yang tahan lasak manakala beratnya pula 130 gram.


p/s: mat indon dan mat bangla yang kerja buruh mesti suka kan? haha

4 comments:

Farra Wichi said... [Reply to comment]

huiyo . .law ade kt malaysia mcm nak g beli je . ahaha . . best tu baling msti xpecah pnye . .

kai azmier said... [Reply to comment]

@farah >> betol2.. tak rugi kalau beli ne.. beli 1 thn sampai 10 tahun.. =)

fad*** said... [Reply to comment]

bukan kontraktor lah....buruh laa

kai azmier said... [Reply to comment]

@fad** >> oh btol2... aq silap sket.. aq da ubh da..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...